woensdag 24 oktober 2012

En wat hebben we geleerd vandaag? Groentesoep maken!

Op woensdag, 24 oktober 2012, hebben de leerlingen zich culinair kunnen uitleven.  Ze hebben groentesoep gemaakt.  Na al de groenten snijden, kwam het koken.  Wanneer de soep klaar was, mochten de kinderen natuurlijk proeven.  's Middags mochten de leerlingen elk een potje soep meenemen naar huis om hun ouders te laten proeven of om het zelf op te eten.
Wat vonden de leerlingen van deze activiteit?
Khiandra: Ik vond het heel leuk.  En de soep was nog lekker ook!  Ik en Loic moesten een ui snijden.  Het deed keiveel pijn aan mijn ogen.  En Brandon was aan het huilen.  En Victor ook.  En dan mocht Victor de bril van juf Els gebruiken.  Victor zag er raar uit hoor...  Het was superleuk.  Daaaaaaaaag!
Shaquille: Ik vond het superleuk.  Ik zat bij Mika, Dario, Gilles, Michael, Ferre, Isaak, Niels, Noah, Johan en Jyrki.  Ze waren allemaal heel leuk.  Ik mocht de wortelen snijden.  Wat wel wat jammer was, was dat ik in mijn vinger had gesneden.  Maar het bloedde niet zo hard.  Daarmee had ik wel geluk!  En iedereen vroeg waarom ik een wit mesje had .

Noah: Ik vond het wel leuk dat de lieve juf Els ons een kookopdracht heeft laten doen.
Ik zat ook met Shaquille in de groep.  Op het einde was het heeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkere soep.

Lies: Ik vond het superleuk om soep te maken en het was heel lekker.

Jyrki: Ik vond het heel leuk.  De soep was ook lekker.  Mijn papa heeft de soep geproefd maar er was niks meer over voor mijn mama.

Yentl: Ik vond het heel leuk en ik vond de soep was superlekker.

Tiffany: Ik vond het heel leuk want thuis kookt mijn zus altijd.  Dan mag ik nooit koken...  Dus vond ik het heel leuk.
 
Gilles: Het was heel leuk.  We hebben soep gemaakt.  Die was lekker.  Ik wil dat nog eens doen.
Dario: Ik vond het heel leuk.  En de soep was heel lekker.  Ik wil de soep nog eens maken.

Niels: Ik vond het heel leuk.  En de soep was ook heel lekker.

Sanne: Ik vond het heel leuk om verse soep te maken.  Ik mocht samen met Romy de tomaten en de prei snijden.  Ik vond het superleuk.
Victor: Ik vond het keileuk.  Ik moest uien snijden en ik moest daar bijna van huilen. Ik heb ook eigenlijk gehuild...  Brandon was mijn partner.  Hij moest ook bijna huilen.  We waren in 2 groepen.  De soepen waren alletwee meeeeggggaa lekker!  Yentl was zout op de soep aan het doen maar het zout brak uit.  Allemaal zout op yentl's soep!  We kregen soep mee naar huis en het was opnieuw lekker.  Toen ik thuis was,  heb ik het meteen opgedronken.  Het was megaleuk dat we het soep mochten maken.  Ik wil het zeker nog eens doen.  We kregen een blad waarop stond hoe we deze opnieuw konden maken.  Doei :)
 
Ferre: Het was heel leuk om zelf groenten te snijden.  De soep was ook heel lekker.

Michael: Dat was heel leuk en lekker maar die tomaat die spatte veel.  Mama vond het ook lekker.

Romy: Ik vond het superlekkere soep.  We hebben het thuis ook eens gemaakt maar mama had er per ongeluk teveel vermiceli in gedaan.  Maar ze was thuis en op school even lekker.

Isaak: Ik vond het super!  Ik vond de soep superlekker.  Het was perfect gekruid.

Mika: Ik vond het superleuk.  Ik moest eerst uien snijden en ik was aan het huilen.  Maar het was supertof.

Loic: Ik vond het keileuk en ik heb ook uien gesneden.  Ik moest wenen en iedereen rond mij ook.  De soep was keilekker.  Ik wil het zeker nog eens doen.

Johan: Het was leuk en ik denk dat de anderen het ook leuk vonden.

Silvio: Het was leuk.  De soep was lekker.  Mijn ouders vonden het heel lekker.

Saijad: Ik vond het soep lekker en het was leuk.

Phillip: Ik vond de soep lekker.  Ik moest de selder snijden samen met Sajjad.  Het was superleuk.

Brandon: De soep was leuk om te maken.  Ik moest wel wenen van de ajuin maar het snijden was leuk.
 


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten