woensdag 17 oktober 2012

Zoek de juiste prikker!!!

Op donderdag, 11 oktober 2012, deden de leerlingen mee aan een oriëntatieloop.  Deze ging door in het bos.  Eerst kregen zij uitleg over hoe zij een kaart moesten lezen.  Dan kwam het echte werk...  Zij moesten in het bos op zoek gaan naar de juiste prikker!

Wat vonden de leerlingen van deze activiteit?
Sanne: ik vond het heel leuk om mee te doen met de oriëntatieloop.  We kregen een kaart van het bos.  Het was leuk maar sommige waren echt heel goed verstopt.

Lies: Ik vond het superleuk.  Ik was samen met Sanne.  We kregen een kaart en daardoor konden we de prikkers vinden.  Maar we hadden 19 en die was moeilijk te vinden want die lag op de grond achter een boompje.  Het was super!!!!

Khiandra: Ik vond het leuk.  Ik was samen met Jyrki.  We hebben 7 vlaggetjes gevonden.  Aan die vlaggetjes hing een prikkertje.  We hadden een blaadje.  Daar moesten we in prikken.  Soms moesten we ver lopen en soms niet.  En ineens kreeg ik pijn aan mijn voet.  Maar ik had andere schoenen aan... Het kan daardoor ook komen.  Ik en Jyrki hadden altijd een kaart in zwart-wit, niet in kleur.  Zwart-wit was moeilijker...  Dat zei de meneer ook.

Jyrki: Ik vond het heel leuk.  Ik zat bij khiandra in het groepje. Isaak en Niels vertelden dat ze een vos zagen die een eekhoorn aan het opeten was.  Maar we geloofden dat niet.  Wij hadden ook altijd geen kleurenkaart.  We hebben 7 vlagjes gevonden.  Maar er waren er twee die om de hoek waren en ook een paar die aan het eind van het bos waren.  Wij hadden de twee dichtste.

Yentl: Ik vond het superleuk.  Tifanny en ik waren partners en we hebben 6 vlagjes gevonden.  Sommige waren ver in het bos.  Maar sommige waren ook niet zo ver zelfs redelijk dicht.

Tiffany: Ik vond het heel leuk.  Vooral dat we de kaart mochten volgen.  Ik was samen met Yentl en dat vond ik het leukst van al.

Romy: Ik vond het leuk om kaart te lezen.  Alleen wou ik samen met een meisje in een groepje zitten en niet met een jongen...  Maar voor de rest vond ik het wel leuk.

Niels: Het was heel leuk.  Nummer negentien was wel moeilijk, maar leuk.

Ferre: We hadden vier vlaggetjes.  Het was heel erg leuk.

Shaquille: Ik vond het heel leuk.  Ik zat bij Sajjad.  We hadden het heel leuk.  We hebben 6 keer kunnen prikken.  Bijna 7 keer...  Maar als we het gingen zoeken naarzevende ging hij fluiten en moesten we terug naar het begin.  Sajjad zei dat we verder moesten gaan om dat die dichtbij was en omdat het groepe van Victor en Ferre en Silvio doorgingen.  Maar dat mocht niet...  Ze gingen wel verder en daarom wou Sajjad ook verdergaan.  We zagen nog een prikker en daar gingen we dan heen maar dat was zeventien.  Dat was wel jammer...  Maar het was wel heel leuk .

Gilles: Het was leuk.  Ik heb ervan genoten.  Zeker de zoektocht!  In het begin kon ik 20 niet vinden maar het is toch gelukt.  Ik had zes nummers gevonden en toen ik het fluitje hoorde, dacht ik dat het voetbal was.  Maar ik was bijna gevallen maar het was leuk.

Victor: Ik vond het keileuk.  Ik zat in het groepje van Silvio en Ferre.  Het was niet makkelijk.  Maar het was toch een leuke oriëntatieloop.  Niels en Isaak vertelden dat ze een vos hadden gezien.  Eerst geloofde ik het maar toen niet.  Het moeilijkste nummer was 7.  We waren de verkeerde kant opgegaan.  Ik deed alsof dat het een echt avontuur was in de bossen.  Maar ik verveelde me eerst...  We moesten oefenen met kegels.  Daarna moest het echt doen.  We hadden twee dezelfde kaarten.  Ik vond het heel leuk maar toen we moesten lopen, had ik pijn aan mijn voet.  Toen we terug naar school moesten, was ik doodop.  Ik vond het meeeeeeeeggggaaa leuk!!!  De eerste nummer was 21.  Die was het verst. :)

Mika: Ik vond het superleuk.  Ik en Phillip zaten in een groepje.  Onze eerste nummer was 12.  Wij hadden er 6 gedaan.  Nummer 19 was de verste.  Die zat helemaal in het lang gras bij een boompje.

Dario: Het was heel leuk.  Ik was samen met Noah.  We hadden 6 kaarten en we waren altijd best wel snel terug.

Phillip: Het was leuk en ik moest met Mika.  Het is een goeie vriend.  We hadden allemaal een kaartje met cijfers op. We hadden ook een kaart waar opstond waar we naar toe moesten.  Het kaartje met alle cijfers erop moesten we in een soort knijpertje doen die een code erin prikt.  De juf moest het nakijken.

Silvio: Het was heel leuk met mijn vrienden Victor en Ferre.  't Was nie moelijk

Noah: 't Was plezant.  Ik zat met Dario in de groep.  Het was wel koud maar het was wel leuk.

Loic: Het was leuk.  Mijn partner was brandon.  We hebben 9 vlagjes gevonden maar voor de rest was het wel leuk.

Isaak: Ik vond het superleuk.  De eerste die we hadden was echt keiver en moeilijk.  Ik wil het zeker nog eens doen.  Maar dan wel met Niels.  Hij kan heel goed kaartlezen.

Michael: Het was superleuk.  Zeker dat kaartlezen.  Voor het nummer 20 moesten we helemaal naar achter in het bos.  Dat lukte heel goed.

Johan: Ik vond het leuk.  Ik was met Romy.  Het was leuk.

Saijad: Ik vond het leuk.  Ik was met Shaquille.  Het was wel leuk .

Brandon: Ik vond het leuk.  Loic en ik zaten in een groepje.  Het was wel wat vermoeiend.  Maar het was wel leuk.  We moesten de hele tijd heen en weer.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten