dinsdag 2 oktober 2012

Zet de auto aan de kant want het is STRAPDAG!!!

In het kader van de autoluwe week, organiseerde de school op vrijdag, 21 september 2012, een Strapdag.  De kinderen kregen de kans om te voet of met de fiets/step naar school te komen en de auto een dagje vakantie te gunnen.
In de namiddag hebben wij onze kennis in verband met het verkeer even opgefrist met een quiz om dan af te sluiten met een knutselopdracht.  De leerlingen knutselden de mascotte van de Strapdag, nl. een octopus.

Wat vonden de leerlingen van deze dag?
Isaak: Dit was de eerste keer dat ik aan een strapdag meedeed.  Ik vond de fietspool supertof.  Ik wil het zeker nog eens doen. Alleen vond ik het stom dat ik een helm moest aandoen.

Khiandra: Ik vond de octopus leuk om te maken maar één ding niet... het vlechten.  Ik kan dus echt niet vlechten.  Ik kan het wel maar dan is het zo dik. Jyrki kon het heel mooi.  Ik vond het heel leuk en op het einde was het toch nog mooi.

Jyrki: De strapdag was leuk!  We hebben een octopus gemaak.  Ik heb er één gemaakt in het groen met lange ogen en een rood 3à bord.  De poten moesten we vlechten.  Dat kan ik niet zo goed maar het is toch goed gekomen.  Gelukkig!

Sanne: Ik vond het heel leuk om een octopus te maken.  We moesten de pootjes vlechten.  Het was echt heel leuk om dit te maken.!!!

Tiffany: Ik vond het heel leuk.  Vooral het knutselen vond ik het tofste van al.  En ik vind het heel leuk dat bijna heel de klas met de fiets was.              

Lies: Ik vond het superleuk. Ik heb meegedaan aan de fietstocht.  Dat vond ik heel leuk maar ik had koude handen.  Het knutselwerk was supertof.  Maar ik vond het minder omdat ik niet zo goed kan vlechten.  Maar die dag was top!!!

Yentl: Ik vond het superleuk.  We hebben ook een supertoffe quiz gedaan.  Ik ben met de fietspool meegeweest en het was supertof.  Alleen waren mijn handen ijskoud. Het knutselwerk was superleuk, want ik kan supergoed vlechten.  Deze dag was zeer leuk !!!!!

Niels: Ik vond het supertof. Zeker de fietspool.  Dat moeten we meer doen.

Mika: Ik vond het heel leuk.  Vooral de quiz en de knutselopdracht.  Het was ook een leuke dag.

Michael: Ik vond het heel leuk dat ik met mijn mama mocht fietsen.  De quiz was ook heel leuk maar het was wel koud.

Romy: Ik vond strapdag leuk.  Wij zijn naar school gestapt en op het einde van de dag terug naar het beginpunt.  Dat was leuk.  De quiz vond ik ook superleuk.  Ik zat bij een heel leuk groepje.

Loic: Ik vond de quiz het leukste van alle dingen die we gedaan hebben.  Maar het was nog wel een leuke dag.

Gilles: Ik vond het heel leuk.  Alles was top.  Ik heb ook veel plezier gemaakt.  Er onbrak niks.  Zeker de quiz was leuk.  Wel moelijke vragen... Het was echt plezant.

Shaquille: Ik vond de Strapdag heel leuk.  Ik had veel plezier.  De quiz was heel leuk.  Het waren leuke vragen.  Er ontbrak niks.

Ferre: Strapdag was heel leuk.  De kwis was ook heel erg leuk.

Victor: De Strapdag was heel leuk.  Ook de quiz was superleuk.  We hadden niet gewonnen maar het was leuk.  Ik zat in het groepje van Loic, Brandon, Shaquille, Phillip, Ferre en ikzelf.  We stonden op de derde plaats.  Spijtig genoeg, maar dat was niet zo erg.

Phillip: De strapdag was wel leuk maar heb zelf niet gestapt... We hebben ook een quiz gedaan.  Het was leuk maar stonden derde.  Dat was niet leuk maar hebben toch leuk gespeeld en het was toch maar voor de lol.

Silvio: Het was heel erg leuk.  We hadden een kwis en we hebben een octopus gemaakt.  Ik vond het wel moelijk.  Daarom kreeg ik hulp.

Noah: Heel leuke knutselopdracht.  Heel leerzaam en plezierig.

Brandon: Ik vond het leuk en de kwis was wel leuk.

Johan: Wij waren tweede met de quiz en de octopus was ook leuk.

Sajjad: Ik vond het leuk en ik vond de quiz ook leuk. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten