maandag 4 juni 2012

Composteren, kan je leren!

Op donderdag, 24 mei 2012, kwam juf Helga op bezoek.  Zij kwam aan de klas uitleggen hoe we kunnen composteren.

Wat vonden de leerlingen ervan?
Evi: Het was best leerzaam.  Eerst was het een uitleg waarin ze hele vieze wormen liet zien.  Daarna moesten we allemaal opdrachtjes doen.  Ik, Eva en Romy moesten een versje voorlezen met bewegingen.  Dan moesten we dat voor de klas doen.  Ik schaamde me dan een beetje...  Maar ja, voor de rest was het fijn!!!

Eva: Het was zeker leuk om iets te leren buiten!  En ook leuk om zelf thuis te doen.  Spijtig dat onze tuin daar te klein voor is.

Mika: Het was leerzaam en leuk.  Maar sommige woorden waren niet makkelijk te begrijpen.  Onze opdracht was echt vies.  We moesten fruit van de hele week aanraken.

Jari: Het was leuk.  We moesten een soort aquarium vullen met zand en rot fruit en nog iets.  Dan moesten we het in een komposvat gooien.

Melissa: Het was echt heel leuk.  We moesten in groepjes dingen uitvoeren.  Ik en Clarissa moesten gaatjes in grond maken en dan het compostvat er terug opzetten.

Clarissa: Ik vond het heel leuk maar moeilijk want we moesten oefeningen doen. Ik en Melissa waren een groepje.

Khiandra: We moesten in groepjes.  Ik zat bij Jari en Loic.  Het was moeilijk maar het belangrijkste was dat we ons amuseerden.

Jyrki: Het was interessant met al die vragen.  We moesten naar 1, 2 of 3lopen.  Tof !

Alejandro: Het was leerrijk en we hebben twee compostvaten gekregen .

Michael: Ik heb veel geleerd van dat composteren, bijvoorbeeld dat er allemaal vieze, enge wormpjes in het afval zitten om te zorgen dat dat afval verteert, en ook dat je niet alleen fruit, groenten en dat soort dingen in een vat moet doen om te verteren,  maar dat je ook allemaal droge takjes erin moet gooien.  Daarna deden we ook nog een quiz wat best wel moeilijk was. WE werden in groepjes van 2 of 3 verdeeld en IK moest het vuilste werk doen terwijl mijn 'partner' op zijn luie achterste zat!...

Veerle: Het was tof.  We moetsen een soort trap maken wat meest vervuilend is voor de natuur.  We hebben ook de compostbak moeten op starten met takken en droge blaadjes .

Elise: Ik heb nu wat bijgeleerd en vond het tof . We hebben twee compostvaten gekregen.

Sun: Ik vond het leuk en het is ook leuk voor de school omdat we 2 compostvaten hebben gekregen. :))

Romy: Eerst kregen we uitleg en een quiz.  Dan moesten Eva, Evi en ik een versje opzeggen.  Ik vond het heel leerzaam.

Loic: ik vond het heel leuk.  Wij moesten composteren het stonk wel erg hard

Brandon: Het was niet echt moelijk.  We moesten vraagjes beantwoorden en het compost stonk hard.

Dylan: Het was leerzaam.  Maar ik wist er wel al veel van.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten